RSS

Лирически тълкувáния, vol.2

30 Ноем

  С оглед на интереса към последно публикувания текст (‘Видимото и необозримото в българския хит ‘Видимо доволни’) и съдържанието му, решихме да започнем една изцяло нова рубрика, както някои от вас вече знаят. „Лирически тълкувáния“ ще ви запознава с по един анализ върху текстовете на популярни и не толкова популярни парчета от родната /и не само/ сцена. Поне веднъж-два пъти месечно ще гледаме да ви образоваме и разведряваме. Enjoy, народе! (Бел.ред.)

6ес ли е наистина съвременната българска музика

Килата Майка и Криско Бейбе

Килата Майка и Криско Бейбе

  Към тълкуването на текстовете на съвременните песни трябва да се подхожда изключително предпазливо, тъй като специфичният ареал, в който те виреят, рядко позволява развитието на различни видове култура. В този смисъл разчитането на хита на 100 Кила ‘Аз съм 6’ е нелека задача, с която малко хора биха се захванали. Разглеждането на подобно съдържание би отнело безвъзвратно от най-ценния ресурс на човечеството – времето, но въпреки това се намират и примери за храбро пристъпване към работата и директно нагазване в нечистотиите на днешния текст на фокус.

Диспозицията на героите във времевия континуум не е изяснена. Това би могло да бъде интерпретирано като възможност за безкрайно вписване на множество различни псевдоличности в съответния модел. Единствената конкретика, която авторът ни дава, е свързана с обекта на въжделенията на главния подлог(а) – става дума за откриващите текста ‘дами с килограми’. И досега земната наука не се е запознала с безтегловни дами, освен ако не се има предвид дами без мозъчно тегло, в който случай примери много, но предположенията клонят в полза на дамите, при които стреклата на кантара отлепя от нулата.
Споменаването на думите ‘мами’ и ‘мамче’ навеждат на мисли за избиване на отчаян Едипов комплекс – най-вероятно има резон за съществуванието на репликата ‘Всички мъже искат да станат бащи, само Килата – майка’. Има голяма вероятност авторът да се приема за морско конче. Тези създания са известни със способността си да са и татковци, и мамички на своите яйца. Често пъти биполярните разстройства и като цяло психологическите редки щастия са белег за отлични признаци на писателска и изобщо научна гениалност. Жалко, че няма такова нещо в момента.
От друга страна, героинята, реципиентът на възжелаванията, е отбелязана като дъщеря на полицай, което прави любовта между двамата млади невъзможна – докато основният субект гледа всячески да избяга от инспектора, девойката (но определено не и девица!) е тясно обвързана с родителя си, което забелязваме в стиха ‘got to go to my daddy’.
Пространствата на развитие на действието варират от историческия център на Столицата – ‘среща с горещо мами на централни хали’ до ‘махалата’ – предполагаемо Орландовци, съдейки по мътния тен на автора. Движението е ограничено в София, за разлика от това в други летни хитове, където наблюдаваме умствено едноклетъчните в плажна обстановка. Това цели да покаже, че забавлението не се случва само и единствено на и в морето, ами и по местата, далече от бриза – повдигащия полички и смъкващия задръжки ветрец.
Интересно е да разгледаме, как автор и лирически герой съвпадат – подобни примери откриваме у Ботев (нормално, той е бащицата на българската възрожденска литература и в неговата поезия примери за всяко нещо – бол) и Байрон. Отъждествяването на писател и лирически субект говори за сливане на каузите и в живия, и в литературния живот.
Всички любовни чувства, които двойката в ‘Аз съм 6’ изпитва, са обозначени чрез думата, която означава задоволяването на физическия нагон – ‘секс правим, не се бавим’ е демонстрация за сляпото преследване на целите, които героите сами са поставили пред себе си. На сходно тълкуване бихме могли да подложим и нетърпеливостта, с която мадамата се обръща към своя възлюбен – последният пее (примерно) ‘тя ми вика просто ‘звънни ми’.

  Най-забележителната част от този манифест на съвременната българска култура, показен за състоянието на днешната младеж, е репликата ‘боли ме к**а за тебе, тебе и тебе’, която ще цензурираме за нуждите на настоящото издание. Това, че всички масово изпростяват, не е извинение и ние да го направим! С въпросната реплика героят най-вероятно иска да покаже, че го бòли само за едно момиче – неговото. Е, то сигурно е неговото момиче само този месец, но все пак е било удостоено с честта да бъде помолено да го ‘клати’.
В един от любимите сериали на все по-рядко срещаните интелектуалци братът на главния герой го посъветва мъдро, че ‘да ти пука не е предимство’. Шансът Килата да се е докоснал до този безценен урок не е невъзможен, но, както вече посочихме, сериалът се гледа предимно от интелигентни хора, така че изключваме това предположение.
Друга преимуществено използвана фраза е императивно зададената ‘клати го, клати го, клати’, допълвано всеки път различно. Сефтето на девойката е посветено на ‘бати’, който сигурно я е учил как точно да клати онова, което авторът е описал като ‘секси дупе’ и което му доставя удоволствие, което и обсипаните от рога на изобилието не са усетили. Впоследствие обаче се повявява една малка оксиморонна единица – изискващият клатенето споделя на клатещата се ‘само тихо пред бати,/ че знае карати’ – в литературно-критическите среди върлува идеята за това, че главният герой е бил отблизо запознат с карате-дейностите на бати-то след като е помолил сестра му да се подруса тук и там.
Не са за изпускане и еконаклонностите на Килата – в първия купет разбираме, че вечер се занимава с билкарство (‘с мене вечер чади’) и че е милозлив към животните (‘котки галим’).

Вместо заключение бихме могли да кажем, че Килата, Майка наистина е шест – кое му е зле на човека? Има кой да му се клати на онова, дето го бòли, че и сестра му на съответното момиче вече е било боднато от него… Забавлението и някои телесни течности текат 24/7, чаделът, ищахът и главният герой не свършват и кОпонът е гарантиран с парти-песничката, създадена специално за тая цел.

Антония Янкова

Advertisements
 

Етикети: , ,

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s